Bara lite till

Jag läser allt Simona skriver (utom hennes novell, det har inte blivit av ännu) och blev glad när jag på midsommaraftons morgon såg denna inne på bibblan. Äntligen skulle jag få en ny dos Simona!

Stella har precis ett kraschat förhållande bakom sig och i och med blev hon också jobb- och bostadslös. Hon bestämmer sig för att åka ner till stugan hon ärvt i Laholm för att sälja den till en affärsnisse. Men hon är inte riktigt förberedd på lantlivet och dras in i en massa intriger och svåra beslut.

Jag tyckte om boken, det gjorde jag. Jag gillar som alltid Simonas sätt att skriva och hur hennes kvinnliga karaktärer alltid har skinn på näsan och hur hon lyckas få in samhällskritik. Men storyn på sina håll lite väl osannolik och enkel. Nu äger jag inga Louboutin och för den delen knappt några högklackade skor alls men skulle man verkligen åka till vischan i ett par såna skor? De kommer ju väl till pass längre fram och jag förstod att hon drog i all hast men nja. Sen går det väldigt fort innan Stella och Tor får varandra, det är ju halva nöjet med romance (fast den här anges som feelgood?) att sitta och bli frustrerad över att kärleksparet inte hittar till varandra. Å andra sidan har de en del problem att övervinna efteråt men överlag är det en lite plattare dramaturgi än vad jag tycker det brukar vara hos Simona. Jaja, det var en härlig sommarläsning och jag ser mycket fram emot nästa bok!

Utläst: 19 juni 2020
Mitt betyg: 3/5
Köp på Adlibris eller Bokus

Lämna en kommentar