Hett i hyllan: The Art of Asking

hettihyllanBokdivisionen hakar på Monikas inläggsserie Hett i hyllan där man bekänner sina heta synder i form av hyllvärmare!

Någon gång på vårkanten 2017 blev jag introducerad till den amerikanska artisten Amanda Palmer. Hela historien är sådan att det var olika människor som fick ta över Depeche Modes facebook-konto under ett år i samband med släppet av deras senaste skiva. En dag var det skatelegenden Tony Hawks tur och han berättade om Amanda vilket gjorde mig nyfiken. Jag klickade fram henne på Spotify och blev såld direkt. Om ni inte känner till henne så kanske ni vet vem hennes man är: Neil Gaiman.

Amanda har en lång karriär som innefattat såklart olika musikprojekt men även att ex. jobba som levande staty. Hon är en konstnärssjäl och feminist och blir således ofta ifrågasatt och kritiserad. Hur som helst så gjorde hon ett TED-talk som sedermera blev en bok: The Art of Asking vilken jag köpte på nätet i juni 2017 eftersom jag var väldigt intresserad av hela hennes person. Jag påbörjade den på väg till London den sommaren men kom sen av mig. Den är både en biografi och en redovisning av hur hon vågade börja be om hjälp.

9 reaktioner på ”Hett i hyllan: The Art of Asking

  1. Pingback: Hett i hyllan #4 - Välj mig (igen) - TinaO

Lämna en kommentar