Bokbloggsjerka 1-4 februari 2019

Dags för veckans bokbloggsjerka igen och denna vecka blir det två frågor:

Vilken bok/vilka böcker skulle göra sig bra på tv enligt dig?

Kristina Ohlssons Sjuka själar skulle nog bli en bra film. Stockholmspesten av Sofia Albertsson likaså.

Vilken bok/vilka böcker gjorde dig lycklig direkt du tog i den/dem?

När jag fick hem häst- och ungdomsboken Djuren på Ödegården efter att i 20 år inte ens kommit ihåg vad den hette och sen lyckats finna den på Bokbörsen, då blev jag lycklig. Det bästa var att jag fortfarande gillade boken vid omläsningen!

3 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 1-4 februari 2019

    1. Åh, men du har läst den? 😍 Jag har aldrig stött på någon som gjort det. Jag läste den 100 gånger som barn. Grym, sorglig men också fin. Inte alls platt som många andra hästböcker jag läste som barn.

  1. Har inte läst Sjuka själar eller Stockholmspesten men tänker att de flesta böcker nog skulle göra sig som film, om det blir bra gjort och med bra skådisar.

Lämna en kommentar