20 snabba om hösten

Trött kväll, smockad vecka. Ja men vi kör väl en enkät då! Den här kommer från enligt O.

Vad väljer du? Tänk snabbt!

höst eller vår? Det är förvisso härligt med vår men jag älskar höstens mys, murr och mode. Och så nalkas julen!

snö eller regn? Härliga snöiga dagar har vi för få av här i Stockholm. För några prisen åkte vi längdskidor hela mars i gnistrande snö och värmande sol. Det ni!

glögg eller varm choklad? Dricker ingen av dem särskilt ofta men glögg är julmysigt.

pepparkakor eller lussekatter? Gillar lussekatter men kan frossa pepparkakor.

tv-serie eller film? Mitt filmtittande har verkligen gått ner sen barnen blev ”för stora” för att vilja sitta med mamma i soffan och kolla film. Några av mina bästa filmminnen är vab-dagar när vi plöjde Marvelrullar! Tv-serier ser jag några stycken i perioder men jag är generellt en usel tv-tittare.

teater eller musikal? Föredrar prat framför musik på teaterscenen även om jag alltid gillat Jesus Christ Superstar.

deckare eller feelgood? Väldigt få deckare hittar hem till mig. Jag har tagit till mig Elly Griffiths & Peter May och kan tänka mig att testa Ann Cleeves. Bara jag läser ”en ung kvinna hittas mördad…” så gäspar jag stort och tittar någon annanstans.

pocket eller inbunden? Pocket är perfekt!

e-bok eller ljudbok? Ljudbok är jag omöjligt ännu mer avogt inställd till än deckare. Får spelet på att lyssna på någon som läser.

bokmärke eller hundöra? Aldrig ett hundöra. Hittar jag absolut inget så slår jag igen boken och försöker minnas var jag var. Men det händer ju typ aldrig för det finns alltid en pappersbit eller dylikt inom räckhåll.

en i taget eller slalomläsning? Brukar försöka med slalom men det slutar alltid med att jag fokuserar på en bok i taget.

bibliotek eller bokaffär? ❤️bibliotek❤️ Men bokaffärer är mysiga och viktiga.

bokblogg eller booktuber? Har inte fattat youtube-trenden förutom när jag vill lära mig något specifikt. Typ hur man gör cuban rotations.

instagram eller facebook? Har ju precis hittat till Instagram. Eller, inte hittat kanske men börjat använda. Var länge anti för att jag kände att jag inte behövde ett till socialt media. Men nu gillar jag det. Älskar dock facebooks alla grupper. Så härligt att kunna nörda ner sig med folk man inte ens känner.

På spåret eller Så mycket bättre? Absolut ingen alls.

Lady Gaga eller Barbra Streisand?Absolut ingen alls här heller. Möjligtvis Barbara om hon inte klär sig i kött, men hon kanske är pälsgenerationen?

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? ❤️Utvandrarna❤️

hyacint eller amaryllis? Älskar hyacinter men sambon är tyvärr tokallergisk.

adventsstjärnaeller adventsljusstake? Bägge har sina fördelar!

julböcker eller julmusik? Har börjat läsa feelgood och julromaner på äldre dar och gillar dem. Lyssnade aldrig på julmusik förr men sambon medförde sin tradition av att lyssna på julmusik hela december! 😁 Nu är det en grej. Barnen är inte så förtjusta men nynnar ändå med här och där. Får faktiskt rysningar av Körbergs O helga natt.

2 reaktioner på ”20 snabba om hösten

Lämna en kommentar