Brutna ben och brustna hjärtan – en alldeles omöjlig jul

Titel: Brutna ben och brustna hjärtan – en alldeles omöjlig jul
Författare: Maria Ernestam

Förlag: Louise Bäckelin förlag
Sidantal: 278
Utgivningsår: 2018

Utläst: 31 oktober 2018
Mitt betyg: 4/5

När mitt höstlov inleddes med att jag blev lite småkrasslig så behövde jag något enkelt, lättläst och uppmuntrande. Hittade Ernestams julroman som e-bok på bibblan och kände bingo direkt!

Lisbeth har sedan ett par år flyttat till den kustnära lilla orten Frillesås. Där bor hon i ett charmigt litet hus, försörjer sig som lärare och är singel med ett snobbigt ex. Strax innan jul börjar problemen hopa sig för Lisbeth. Hon ljuger sig till att få följa med på en skidresa med skolan men vill inte visa att hon inte är så bra som hon säger så hon måste fejka ett brutet ben. Det händer en hel del mer i boken men jag ska nog spara lite åt läsaren också.

Det var precis en sådan bok jag behövde när jag låg på soffan en hel fm och tyckte lite synd om mig själv. Den är väldigt lättläst, charmig och rolig. Och julstämningen är precis lagom och får mig att längta efter lussebullar och julpynt. Den enda karaktär jag inte riktigt förstår syftet med är Jan, han tillför inte så mycket och hade kanske kunnat undvaras. Lägg en kväll på den här boken så har du gett dig själv en fin julpresent!

Köp på Adlibris eller Bokus

Lämna en kommentar