Bokbloggsjerka 15-18 januari

Frågan i veckans bokbloggsjerka lyder:

Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?

På sätt och vis har jag väl det eftersom jag bestämt att jag (nästan) bara ska läsa böcker ur min egen hylla. Förut har jag gjort upp en läsplanering varje månad, vilken jag säkert aldrig höll, men jag tyckte det var kul och särskilt när jag pluggade så försökte jag bedöma hur mycket jag skulle hinna med. Just nu går mitt läsande i vågor vilket beror på att jag nuförtiden har så många olika hobbies och intressen att välja på plus att jag varit väldigt trött på sistone. Idag läste jag faktiskt en och en halv bok men då hade jag inte läst något alls på hela veckan.

Men som sagt, den stora ramplanen för året är att hålla mig till hyllan men vilka böcker jag väljer ur den kommer att bli helt på känn. Just nu lutar det åt Timmarna som nästa bok men när jag väl står där framför hyllan kanske det blir något helt annat!

4 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 15-18 januari

Lämna en kommentar