20 snabba om julen

Det finns ingenting som enkäter för att skaka liv i döda bloggar så här i döda tider! Den här kommer från enligt O!

Tomten eller Grinchen? Tomten såklart. Jag gillar jul och julstök!

knäck eller ischoklad? Min knäck (fusk)kokas alltid med termometer till 125 grader. Då blir den perfekt.

lussekatt eller pepparkaka? Pepparkaka, gärna mjuk även om jag nästan aldrig äter en sådan. I år gjorde jag dock mitt livs första (fyller 40 nästa år!) lussebullar. Jag avskyr torra lussebullar och proppade dessa fula med smör och mandelmassa och de blev exakt raka motsatsen till torra. slurp!

Karl-Bertil eller Kalle? Fast det var många år sedan jag tittade. Den äldre generation i familjen kräver dock sin Kalle så den tittar jag pliktskyldigt på varje år.

marsipangris eller julskinka? Har inte ätit julskinka sen julen 1990 gissar jag då jag blev vego våren -91.

julmord eller julmys? Deckare och jag är inte så superkompatibla även om jag faktiskt läste och gillade Elly Griffiths i somras!

boken eller filmen? Förutom ungdomsböcker som Maze runner, Divergent etc. Då kan man lika gärna se filmen med ens.

hundöra eller bokmärke? Bokmärke!!!

morgonpigg eller nattuggla?Även om jag numera är trött nästan jämt, brukar dock bli kreativ på kvällskvisten.

julmust eller glögg? Gillar båda jättemycket men glöggflaskan blir inte urdrucken medan julmusten blir det tusen gånger om.

Downton eller Bullerbyn? Har inte sett Downton.

Ove eller Obi-Wan? Gillade faktiskt Ove och är nyfiken på Lassgårds tolkning men lasersvärd är lite coolare.

Gina eller Arne? Nu såg jag inte henne på julafton men tycker hon är bra och gissar att hon gjorde en strålande insats.

Modig eller Fröken Friman? Har inte sett Modig men älskade Fröken Friman!

ljudbok eller e-bok? har bara lyssnat på 2-3 ljudböcker som sjuk en gång och kan varmt rekommendera Jonas Karlssons God Jul. Älskar däremot e-böcker och särskilt bibblans. Klicketiklick!

regn eller snö? Snö! Jag vill ju prova mina skidor igen som jag köpte för några år sedan för att återuppta längdskidåkningen.

Håkan Hellström eller Bruce Springsteen? Thåström!

kokbok eller bakbok? Har ett ton kok- och bakböcker som jag fått present men oftast googlar jag ändå fram recept. Använder dock min hemkunskapsbok från högstadiet emellanåt! 🙂

en i taget eller slalomläsning? Ibland slalomar jag, särskilt om en bok inte lämpar sig för bussresor men oftast blir jag uppslukad av en bok och vill bara läsa den.

amaryllis eller hyacint? Jag älskar doften av hyacinte men har en sambo som inte tål dem ens på mils avstånd så det är därifrån jag beundrar dem.

Lämna en kommentar