Stanna innan du går

Titel: Stanna innan du går
Författare: Åsa Bonelli

Förlag: Ordberoende förlag
Sidantal: 250
Utgivningsår: 2015

Utläst: 5 juni 2015
Mitt betyg: 4/5

Precis i rätt ögonblick fick jag mejl från denna författare som undrade om jag ville läsa hennes bok och med bara två dagar kvar till examen ville jag självklart det! En vecka efter examen var jag återigen redo att bli en läsare så i förrgår tog jag upp boken och redan i går läste jag ut den.

När sommaren kommer åker Malin ut till sin älskade kobbe i skärgården. Det har gått ett halvår sedan hon kom på sin man med en annan, skilsmässan har gått igenom och nu vill hon bara glömma honom. Här ute kan hon njuta av tillvaron, umgås med gamla vänner och samtidigt försöka skriva på uppföljaren till sin hyllade debutroman. Sommaren visar sig dock innehålla en hel del oväntade inslag – både obehagliga och angenäma och Malin måste bestämma sig för om hon ska tänka med hjärtat eller huvudet eller kanske något helt annat…

Gissa om det här var precis vad jag behövde för att kicka igång mitt läsande igen! En härlig, somrig och kärleksfylld roman där man liksom bara rann igenom sidorna på ett njutningsfullt sätt. Språket är lättsamt och enkelt men boken innehåller ändå så mycket och tangerar många stora livsfrågor. Kanske var det lite många händelser som klämdes in på de 250 sidorna och jag hade gärna fördjupat mig ännu mer i den förbjudna relationen men det här är en riktigt fin och välskriven debutroman och jag ser mycket fram emot att läsa mer från Åsa!

Köp på Adlibris eller Bokus

Tack till Åsa Bonelli för recensionsexemplar!

En reaktion på ”Stanna innan du går

  1. Pingback: Vid ögonblickets slut  | Bokdivisionen

Lämna en kommentar