Bokbloggsjerka 9-12 januari

Dags för årets första bokbloggsjerka:

Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?

Äntligen fredag denna vecka som inte varit så ansträngande jobbmässigt med bara tre arbetsdagar men däremot rejält skrämmande rent världspolitiskt.

Tv-serier är inte alltför frekvent förekommande i detta huset. Det finns två tillfällen när det tittas, det ena är på sommarlov/jullov när jag och sambon plöjer en dvd-säsong av The Walking Dead eller Game of Thrones. Nu har detta inte skett sedan i somras, eller var det kanske förra julen? Denna jul har jag haft alltför många läxor för att hinna med någon tv och jag minns inte hur det var i somras. Vi är ganska modesta ändå i vårt tittande och har sett första säsongen av GoT och tre säsonger av TWD.

Det andra tillfället är när jag är hemma sjuk, vilket har hänt alltför ofta denna höst. Då slår jag gärna på tv.n och kollar in något gammalt avsnitt av Cityakuten. Ibland har jag tur och så är det första säsongen som repriseras! Tilläggas ska dock att vi under året också köpte in Twin Peaks vilken jag vill se om med anledning av att det ju kanske skulle komma något nytt där snart. Jag har inte sett serien sedan den gick på tv första gången. Jag var så j–la rädd för Bob och har under de senaste åren kommit lite mer tillrätta med min speglar-på-toaletter-kvällstid-rädsla.


19 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 9-12 januari

  1. Åh Cityakuten, vilken klassiker! 😀 Minns att jag satt tillsammans med mina föräldrar en gång i veckan och fikade och kikade på den serien, och paff jag blev när Shane West plötsligt dök upp mot slutet av den serien haha. Minns att jag satt och höll tummarna för att hans karaktär skulle få sin käresta. Haha goda minnen.

  2. Vi planerar ett Twin Peaks maraton med min bästa vän, han och jag missade inte ett avsnitt när den gick, vi måste ju förbereda oss inför de nya avsnitten. Sen vill jag ungarna ska få se den med…

Lämna en kommentar