Månadssummering Mars 2014

En bit in i april är det läge att avhandla mars månads läsning. Mars gick inte till historien som någon stor läsmånad men ett plus i kanten (till mig själv) är att de lästa böckerna blev bloggade! Jag har under mars varit ganska insnöad på löpning och förutom att läsa nedanstående böcker om löpning har jag ägnat åtskilliga timmar åt att  planera min kommande löpning. Löpningen under mars blev nästan 49 km men två av veckorna innehöll bara 3 km var och det är sådana oregelbundenheter jag vill undvika. Nu har jag i alla fall äntligen min långsiktiga plan klar och även min månadsplan för april så jag kanske kan släppa själva planeringsbiten ett tag. Vad sa ni? Läsning? Jaha, just det. 🙂

En faktor till min tröga läsfront (förutom allt löprelaterat då) är att jag hållit på med Canada i evigheters evigheter. Den är inte dålig, inte alls, men den tar så förbaskat lång tid att läsa!

Lästa böcker mars 2014:

  • Maraton och andra långlopp av Anders Szalkai
  • Det är bara att springa av Petra Månström
  • Hjärta av jazz av Sara Lövestam

Hur gick det då med mina läsutmaningar?

Feministiska femman
Näpp, ingen.

Läs minst en bok från varje världsdel
Nähäpp.

Läsa böcker från fler än 12 länder
*harkel* Sverige, Sverige, Sverige…

Projekt Hyllvärmare
Verkligen inte, två purfärska recex och ett impulsköp (av en bok jag till mitt försvar dock velat ha länge).

Kaosutmaningen 2.0
Jag fortsätter att bara använda mig av de böcker som jag läser för egen del, d.v.s. inte de barnböcker som jag mer läser i egenskap av barnboksbloggare eller lärare. Med tanke på att 2/3 av månadens skörd mer var av faktabokshållet så lägger jag till kravet att det bara ska vara skönlitteratur. Med detta tänk har jag nu prickat av 6/40 punkter på listan!

Månadens statistik:

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 3
Svenska/engelska: 3 / 0
Pappersbok /e-bok: 3 / 0
Barn- och ungdomsböcker: 0
Novellsamlingar: 0
Noveller: 0

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 3
Kvinnor/män: 2 / 1
Levande/döda: 3 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 2

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

      • Afrika: 0
      • Asien: 0
      • Europa: 3
      • Nordamerika: 0
      • Sydamerika: 0
      • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

    • Sverige: 3

2 reaktioner på ”Månadssummering Mars 2014

  1. Jag tänkte ge mig på att springa Tjejmilen i år (har gjort det en gång tidigare). Nu är jag på jakt efter ett bra träningsprogram för detta (som tar det lugnt i början). Beställde därför Den magiska milen av Maria Akraka. Hoppas den innehåller det. Har du tips i annat fall?

    1. Den innehåller program där det lättaste tar det väldigt lugnt. Jag är dock en långpassivrare och tycker att hennes långpass är väldigt korta. Fast hon är ju medeldistansare! Själv gillar jag Szalkais program men jag tror nog Akrakas fungerar bra också! Jag har läst ut boken och ska sno ihop en recension inom kort. Lycka till!

Lämna en kommentar