Läsutmaningar 2013

Japp, med facit i hand så gick det helt ok med mina utmaningar förra året. Första gången och allt. Eftersom att förra året var en nytändning och jag då återfann min gamla läsiver så har jag detta år en väldigt mycket tydligare bild av vad jag kan och vill läsa. Det innebär att jag går in i det här året med endast en utmaning som är kopplad till mitt deltagande i en bokcirkel där vi ska läsa alla Harry Potter-böcker under året. För detta ändamål har jag beställt en box med alla sju böckerna på engelska.

ETT ÅR MED HARRY POTTER

1. Harry Potter and the Philosopher’s Stone (jan)
2. Harry Potter and the Chamber of Secrets 
(feb)
3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 
(mars)
4. Harry Potter and the Goblet of Fire 
(maj)
5. Harry Potter and the Order of the Phoenix 
(aug)
6. Harry Potter and the Half-Blood Prince 
(sep)
7. Harry Potter and the Deathly Hallows
 (nov)

I övrigt så vet jag att det kommer att dyka upp intressanta utmaningar här och var som jag kanske vill hoppa på så jag lämnar fältet fritt så får vi se vart det bär hän!

4 reaktioner på ”Läsutmaningar 2013

  1. Been there, done that ;-). Jag fick jobba aktivt med lexikonet i början, mitt vokabulär runt magi på engelska var begränsat. Ett av de första ordet jag slog upp var ”cauldron” som betyder häxkittel. Det ordet får du som en ha-ett-trevligt-läsäventyr-present (om du inte kunde det redan). Vassego & lycka till!

    1. Nä, den kunde jag inte alls. Det var högst vänligt av dig! Jag håller på och värmer upp med Magikerna nu: Pojke hamnar på magiskola… Hm? Jag känner igen det här? Fast det ska väl vara lite mer barnförbjudet i denna.

Lämna en kommentar