Hjälp mig välja Harry Potter-box!

Jag har redan avslöjat på facebook att en av 2013 års läsutmaningar för mig kommer att vara att läsa hela Harry Potter-serien. Jag har endast läst första kapitlet i första boken för ett år sedan samt sett spridda delar av de olika filmerna när äldste sonen tittat på dem. Egentligen är jag inte säker på att de är någonting för mig men när jag fick en förfrågan om att vara med i en bokcirkel som endast skulle läsa dessa böcker så tyckte jag att det var ett bra tillfälle att läsa dem. Sen kommer jag ju förstå vad ungen pratar om på ett helt annat plan! (vilket påminner mig om att jag nu borde läsa Minecraft-boken också)

Hur som helst så tänkte jag först läsa dem på svenska eftersom att sonen redan äger ett par böcker. Dock har han samlingen utspridd på två hem (eftersom han är ett s.k. varannan veckas-barn) och jag vill ju ha en fin samling att ställa i hyllan. Då slog det mig att jag kan köpa dem på engelska istället. Sonen knorrade lite och tyckte att då kan ju inte han läsa dem (han går i 4:an nu) men jag förklarade att han kommer att läsa dem på engelska sedan också och att han kommer att läsa dem flera gånger.

Nu till problemet: jag har spanat in tre olika boxar hos nätbokhandlarna vilka alla ligger strax över 500-lappen. Men vilken ska jag köpa? Man ser ju inte själva böckerna så bra på bilderna och det kanske finns andra aspekter som kvalitet, textstorlek m.m.

Det är de här tre jag tittat på:

Box 1

Häftad från Arthur A. Levine Books

 

Box 2

 

Häftad från Bloomsbury UK

 

 

 

 

Box 3

 

Häftad från Bloomsbury Publishing Ltd. (vuxenpocket)

8 reaktioner på ”Hjälp mig välja Harry Potter-box!

  1. Jag gillar också de svarta (den längst ner) bäst! Bra val att läsa dem på engelska! Sonen kommer snart nog kunna läsa dem på engelska, relativt lätt språk och mycket roligare för dig skulle jag tro 🙂
    Snygg bloggen blev förresten 🙂

    1. Ok, jag kom på att jag kan klämma på dem i en affär imorgon ;).
      Tack så mycket, jag är inte säker på att jag är helt nöjd – det var bredden jag fick offra… men temat heter Coraline och det är lite svårt att stå emot. 🙂 Jag experimenterade lite med egna sidhuvuden men jag ville ha något väldigt cleant och enkelt. Nackdelen med detta tema är då bredden och sen är det en vag gräns mellan de olika inläggen men det får gå för nu!

  2. Pingback: Tips från coachen: Harry Potter-box | Bokdivisionen

  3. Pingback: Mitt bloggår 2018 | Bokdivisionen

Lämna en kommentar