Fem frågor om boken jag läser just nu

Hittade en snabb enkel enkät hos Bokälskarinnan vilken passar perfekt så här i inte riktigt tid att blogga-tider. Boken jag läser just nu är Sofia Hallbergs debut Mina fräknar.

Hur många kapitel har du läst i boken?
74. Det är dock riktigt korta kapitel.

Vad var den första meningen i boken?
Jag sitter på den svarta pinnstolen Lilla Åland och tittar ut genom fönstret som så många andra kvällar.

Vad var den sista meningen du läste i boken?
Faktum är att jag inte känner något alls.

Hur tycker du boken verkar?
Bra. Meningarna är väldigt korta vilket emellanåt blir lätt styltigt men oftast tänker jag inte på det. Den är uppbyggd med scener, eller en sorts dagboksanteckningar, där jag som läsare kikar in i Karins liv gång på gång. Jag är grymt nyfiken på hur hon ska styra upp allting och jag vill inget hellre än att hon ska bli en fri, stark individ.

Vilken händelse är din favorit hittills?
När Karin är hemma hos Sabine första gången.

Lämna en kommentar