Bokbloggsjerka 2-5 mars

Dags för veckans bokbloggsjerka igen:

Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?

Hmm och åter hmm. Jag har ju börjat bokföra mitt läsande precis nu och alla de böcker jag läst innan dess minns jag inte så bra. Bara de bra. Så jag får leta i min närmiljö (kronologiskt) och säga Nattfjäril av Jessica Kolterjahn. Det var inte så att jag absolut inte tyckte om den men den var inte så fantastisk som jag hade förväntat mig. Den går under kategorin besvikelser helt enkelt.

5 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 2-5 mars

  1. Jag tycker att det då och då blir besvikelser just med de här böckerna som alla tycker så mycket om vilket får mig att misstänka att man tyckt mer om dem om man inte hade läst OM dem innan…Högt ställda förväntningar kan nog sabba vissa läsupplevelser.

  2. Fast som sagt så är det massor av människor som älskar den så jag tycker ändå att ni kan pröva att läsa den! 😉 Det är ju så olika hur man uppfattar en bok.

Lämna en kommentar