Bokbloggsjerka 27-30 jan

En helg full med (kurslitteratur)läsning ligger framför mig men innan dess petar jag in mitt svar på veckans bokbloggsjerka:

Om du hittar en bok du gillar går du då bananas för att få tag på samtliga böcker som denna författare har skrivit?

 

Jag svarar nja. Jag går inte över lik för det men hittar jag en bra bok och författaren har skrivit fler så läser jag gärna dessa. Jag kastar mig dock inte alltid över dem utan bidar min tid tills en bra dag kommer för att införskaffa dem. Det är ju också väldigt roligt att upptäcka nya författare och man hinner inte med allt. Någonstans så tänker jag nog också att de där obskyra små novellerna som skrevs innan genombrottet men blir utgivna efteråt kanske inte alltid är så bra. Fast jag kanske har fel?

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 27-30 jan

  1. För mig beror det på HUR bra den första boken är. Det är inte så att jag köper alla på en gång när jag upptäckt en serie, men de hamnar rätt högt på listan…

  2. Sara Pepparkaka, Böcker & sånt och Boklusen: Jag älskar biblioteket, framförallt i egenskap av Studerande och Mamma men är också lite utav materialist och vill äga mina skönlitterära pärlor.
    Lotten och Vargnatt: Precis, man blir ju intresserad men ibland krävs lite mer för att bli övertygad.
    Monika: Hahaha 🙂 Vad har du gått på då? Tips från andra?

    1. Sedan jag registrerade mig på boktipset och efter ett tag startade min bokblogg så kan man väl säga att tips på böcker är det jag saknar minst 🙂

      Jag provade faktiskt det här med kedjereaktion redan igår. Då såg jag att King sagt om Hungerspelstrilogin: ”Jag kunde inte sluta läsa … Beroendeframkallande.” Ja, det verkar ju funka det också 🙂

Lämna en kommentar