Signeringsturné

Bryter bloggtystnaden genom att högtidligt kungöra att jag idag varit på min första signering någonsin. Jag har varit på flera boksamtal men alltid skippat signeringen då jag liksom inte riktigt fattar vad den ska vara bra för. Jag har liksom inte heller direkt något att säga till författaren heller. De fattar väl att jag tycker de är bra om jag bemödar mig att gå på deras samtal eller? Vad det var som gjorde att jag idag tog steget vet jag inte. Hade jag något att säga? Tja, jag sa: skriv Veroniqa med q. Han sa: har vi haft kontakt på Instagram eller så? Jag sa: jag stalkar dig på Facebook. ☺ Sen berättade jag att det var min första gång och fick en fin hälsning.

Nu hade jag ångan uppe så jag knatade bort till Seriefestivalen på Kulturhuset och tänkte, har jag gjort det med Mats måste jag ta Sara också så jag slog till med ytterligare en signering där man dessutom fick en fin teckning av Kalle!

Därefter fyndade jag i Galagos monter, 3 för 100. Ville ha Hanna Gustafssons böcker och drog en chansning på Henrik Bromander.

Om jag sen gick till Ellen Ekman & Gudrun Schyman för signering? Nä, jag funderade på det men tänkte att från 0 till 2 på en och samma dag får räcka. Istället tog jag en sväng till Stads- & Tranströmerbiblioteken för att låna jobbrelaterad litteratur. Jag träffade oväntat min pappa och systerdotter på tunnelbanan och jag såg en kille utklädd till julgran på stan. En dag fylld av lagom oväntade händelser helt enkelt. 

Kommentera

