Årets bokreaskörd del 2

Det blev några till, på nätbokhandeln denna gång. En del har jag varit sugen på ett tag, en del är impulsköp och Miniatyrmakaren är faktiskt till bokcirkelns kommande träff. Jag har redan läst Sara Lövestams första Kouplanbok som ett e-lån på bibblan men eftersom hon är en av mina största favoriter kände jag ett ägbegär. Jag insåg när leveransen kom att jag har Wolf hall på engelska men nu köpte För in de döda på svenska. Bummer. Nu har jag faktiskt inte ens läst Wolf hall än men jag brukar föredra att läsa serier på samma språk. Jaja. Ohlsson är väl en deckarförfattare men då Sjuka själar marknadsfördes som en skräckbok blev jag nyfiken.

För övrigt har jag redan läst ut en av årets bokrea-böcker. Egentligen tre då det var Nora Roberts Irlands-trilogi. Tyvärr var den inte riktigt vad jag förväntat mig. Mer om det en annan gång.

2 responses to “Årets bokreaskörd del 2

  1. Sjuka själar är jättebra 🙂

Kommentera

