Årets bokreaskörd

Efter tre dagar tillbringade mestadels i soffan framför HBO Nordic (sportlov = att vara sjuk när du är lärare) pallrade jag mig idag in till stan för att kolla in rean. Jag köper ju inte så många böcker längre men i år ville jag ändå ha några. De flesta är författare jag varit nyfiken på ett tag så som Waters, Roberts och Winterson. En bön för de stulna intresserade mig när den släpptes och Flickan med silverskorna ska bli present åt veckans födelsedagspojke. Kvinnan i sandens omslag fångade mig när jag gick förbi och när jag läst på baksidan var jag fast. En av mina största läsupplevelser genom åren är Fågeln som vrider upp världen och särskilt fäste jag mig vid det som handlade om Toru när han satt i brunnen. Kvinnan i sanden handlar om två människor som sitter fast i en sandgrop. Mycket bättre än så blir det väl inte? 

2 responses to “Årets bokreaskörd

  1. Kvinnan i sanden är en helt unik bok. Så märklig och lite skrämmande. Tänker på den fortfarande och om jag läste om böcker skulle den ligga i den högen.

  2. Det låter precis som jag tänkt mig!

Kommentera

