Jakten på julboken

Sedan jag i tisdags läste Hyllans tips om denna bok:

9781784299125_200x_the-most-wonderful-time-of-the-year_haftad

och insåg att det där är p r e c i s vad en höst-trött lärarhjärna behöver, har jag försökt att få tag i den. Det fåniga är att boken endast kostar en tjuga som e-bok hos dito/Bokus så jag kastade mig in hos dem via mobilen på bussen direkt på tisdagsmorgonen. Jag kände att det här är exakt en sådan bok som jag ville ha i mobilen för att kunna bussläsa.

Jag köpte boken och försökte ladda ner den till Aldiko men det funkade inte. Till sist gav jag upp och laddade ner dito-appen men då när jag skulle öppna boken så gick det inte för att jag redan använt mina tre nedladdningar… Jag ska bespara er den långa historien men efter många mejl och olika försök så köpte jag till sist boken igen på ipaden. Min mobil vägrar att befatta sig med boken. Bokus har lovat mig att jag ska få tillbaka min första tjuga så slutet gott allting gott, förutom att jag aldrig fick boken i mobilen.

Så tre dagar senare har denna fröken nu bäddat ner sig i fåtöljen och ska äntligen klämma denna julbok!

 

One response to “Jakten på julboken

  1. Oj, om tid är pengar så är boken dyr!😉 Jag hade också problem men med mitt adobe id som vägrade funka i dito appen – efter två lästa kapitel! Frustrationen! Men till slut gick det i annan app. Hoppas du gillar den så det var värt allt besväret…😉

Kommentera

