UFO och sötchock

För den som undrar så har jag lagt det mesta av min tid på arbete i ca två veckors tid nu. Det blev så eftersom min skola ju brann och vi var tvungna att flytta vår årskurs till en annan skola och med det följde en hel del merarbete. Nu börjar jag landa i det nya även om många saker inte är riktigt på plats ännu.Eleverna har tagit det hela fantastiskt fint och de verkar trivas väldigt bra på den nya skolan vilken har en makalös skolgård!

Jag har dock plockat upp en bok i helgen och det blev ett UFO som det i alla fall kallas i virkvärlden. Un-Finished Object, dvs. något man påbörjat men sedan lagt åt sidan. Detta händer ju ganska ofta med böcker då de inte alltid passar för tillfället. UFO:t som jag inte bara plockade upp utan också läste ut (!) igår var Jonathan Franzens Renhet. Tyvärr blev jag inte helt begeistrad men den hade sina stunder. I morse tog jag tag i nästa UFO, Gösta Berlings saga. Sen tänkte jag att jag skulle jobba lite en stund så att jag kunde ägna resten av dagen åt andra saker men när jag kände mig färdig med jobbet var det visst redan kväll!

Slutligen måste jag bara bjuda på en sötchock. Här hemma i huset har nämligen två nymfkakaduor blivit tre för dryga två veckor sedan och den lilla som från början mest var liten och ful börjar nu bli riktigt söt. Och stor. En bebisfågel äter och bajsar kopiöst och växer så det knakar!

lillpippi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

