Hett i hyllan: Skuggland

hettihyllanBokdivisionen hakar på Monikas inläggsserie Hett i hyllan där man bekänner sina heta synder i form av hyllvärmare!

Nu har jag jobbat hela två dagar och är trött men full av idéer. En av de roligaste saker jag vet är att planera och som lärare får man ju göra det en hel del! Jag behöver också planera eller åtminstone välja ut en ny bussbok. Frihet som jag ännu läser är tjock och inbunden och Proust som jag ska börja med har jag förvisso som e-bok men jag vill nog läsa den hemma. En annan oavslutad e-bok är Gösta Berlings saga som jag aldrig kom igenom i våras men den vill jag också läsa hemma i lugn och ro. Bussboken ska vara en lätt och lättläst pocket vilket gör att inte heller veckans heting passar in. Det är nämligen Skuggland av Jonas Brun. Jag vann den i en utlottning hos tidningen Studentliv i maj 2012 och jag blev nyfiken då den beskrevs som att den skildrar pojkars vänskap på ett nytt sätt. Inte tillräckligt nyfiken för att läsa den på en gång tydligen men jag har i alla fall hört bra saker om den. Jag undrar om den inte vann något pris och blev den inte teater också? Hur som helst så vill jag ännu läsa den så den får stå kvar i hyllan bland övriga hetingar!

skuggland

 

2 responses to “Hett i hyllan: Skuggland

  1. En bok jag aldrig har hört talas om. Visst är det lite märkligt att vissa böcker, som man var sugen på från början, bara blir stående olästa.

Kommentera

