Sommaren i backspegeln

Precis som för många andra bokbloggare så närmar sig vardagen igen. Något direkt bokbloggande har det inte varit tal om i sommar och jag sitter som bäst och funderar på vad jag egentligen gjort. Jag har framför allt promenerat och sprungit en hel del. Lite Pokémon go-jakt har jag ägnat mig åt men annars har det handlat mer om att knata runt i stan och samla steg med min nya leksak Fitbit. Några små utflykter till vischan och en lite längre utflykt till London har det också blivit.

Jag har läst en del men kanske inte så supermycket: ca 7,5 böcker tror jag det landade på. I perioder hade jag ett riktigt läsflyt medan andra perioder har innehållit mer utav mobilspelande och tv-tittande. Jag som annars aldrig tittar på tv har nu sett Shetland, Ett fall för Vera, Torka aldrig tårar utan handskar, Morden i Midsomer och The last kingdom. Jag har helt klart haft ett sug efter brittiska deckare i tv-form. Av dessa så tycker jag att Shetland är överlägset bäst – den är riktigt, riktigt bra medan de andra två mer bara varit ett tidsfördriv.

De där kläderna som jag aldrig strök på höstlovet, jullovet, sportlovet eller påsklovet är ännu ostrukna men jag har en dag till på mig… De där pappershögarna att sortera har inte lockat mig en sekund. Kommer det någonsin ett ögonblick när man känner att nu, NU är jag sugen?

Hösten är på ingång och höststormarna är ju redan här. Min sensommar/höst kommer att innehålla ovanligt många konserter, en halvmara, (minst) en dansföreställning, massor av träning, bokcirkelträffar, några museibesök och förhoppningsvis en liten resa med några ur ”vi som blir/blivit 40-gänget”. För fylla 40 ska jag visst också göra.

Allra först ska dock jobbet dra igång. Där möttes jag och många andra idag av den tråkiga nyheten att det brunnit i vår skola. Jag tror inte att det brunnit i just mitt klassrum men det ligger granne med där det brann och är definitivt rökskadat. En bättre start hade jag kunnat önska för både elever och kollegor men det ska nog bli bra ändå tror jag!

Kommentera

