Månadssummering Juli 2016

Juli inleddes med att jag faktiskt kom in bättre i En oväntad semester och avslutade den snabbt. Den var ok men desto roligare var att jag undrar om detta inte var bloggens första irländska författare? Därpå påbörjades Frihet men när det var dags för flygresa till London ville jag ha något lättare (rent viktmässigt) och plockade därför med mig Eleanor and Park och läste några kapitel på flyget dit. Sen blev det inget mera läst förrän under hemresan och då läste jag i årets andra Boot Camp-regelbrott: The book of speculation. Jag är inte särskilt bra på shopping så jag bestämde mig för att jag faktiskt ville köpa en bok i London att ha som ett litet minne och i besöket på Forbidden Planet så ögnade jag igenom hyllorna och fastnade för denna. Väl hemma lästes den ut, sen slukade jag Eleanor and Park och månaden avslutades med hetsläsning av Station Eleven för att hinna klart till gårdagens bokcirkel.

Tränandet har fortsatt ganska bra förutom några dagar av småsjukhet och en katastrofal helg efter Londonresan där mina ben var helt värdelösa. Tillsammans med promenader så har jag faktiskt snittat en mil om dagen på apostlahästarna vilket varit både kul, skönt och bra för vikten. Och ja, lite Pokémon go har jag spelat tillsammans med barnen då yngste sonen spelar på min mobil.

Det blev plus två böcker till Boot Camp vilket ger totalt tio stycken så här långt och så då årets andra regelbrott. Två minuspoäng och tio pluspoäng tycker jag faktiskt ändå är väldigt bra! Jag har dock inte läst så många böcker totalt hittills i år så gissningsvis kommer inte totalen på lästa böcker ur hyllan bli mycket mer än 20 vilket gör att projektet kanske måste fortgå? Ja,ja, det bestämmer vi i jul!

Lästa böcker juli 2016:

  • Station Eleven av Emily St. John Mandel (bibblabok till bokcirkeln)
  •  The book of speculation av Erika Swyler (nyinköpt bok!)
  •  Eleanor & Park av Rainbow Rowell (bokhyllebok)
  •  En oväntad semester av Marian Keyes (hyllvärmare)

Boot Camp
2 (totalt 10 nu)

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 4
Svenska/engelska: 2 / 2
Pappersbok /e-bok: 4 / 0
Barn- och ungdomsböcker: 0

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 4
Kvinnor/män: 4 /0
Levande/döda: 4 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 4

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

  • Afrika: 0
  • Asien: 0
  • Europa: 2
  • Nordamerika: 2
  • Sydamerika: 0
  • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

  • Irland: 1
  • Kanada: 1
  • USA: 2

Kommentera

