Månadssummering Mars 2016

I mars gick startskottet för vad som skulle bli vårens Game of Thrones-mania. Vi inledde vår bekantskap med serien någon gång under förra året. Sambon läste bok ett, vi tittade på säsong ett och sen läste jag bok ett. Det gjorde mig ingenting att läsa den i efterhand och jag blev tom sugen på att se om säsong ett vilket jag gjorde. Sen läste sambon bok två, vi såg säsong två och jag läste bok två. Han blev klar med bok tre och jag hade inte tålamod att vänta med serien utan såg och läste dem parallellt och sen orkade jag inte vänta på honom längre utan slukade del fyra och fem. För den delen ska ju de senare säsongerna ändå inte korrelera med böckerna vilket jag förstår nu när jag läst dem allihop. Vi ska i alla fall se dem alla när sambon läst klart.

För att återgå till mars så minns jag i efterhand inte mycket av Kalmars jägarinnor men det var kul att läsa ungdomsboken London Eye och Själens osaliga längtan då det kommer att bli en London-tripp i sommar.

Lästa böcker mars 2016:

  • A Clash of Kings av George R.R. Martin (sambons bokhyllebok)
  • Kalmars jägarinnor av Tove Folkesson (bibblabok till bokcirkeln)
  • Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger (hyllvärmare)
  • London Eye-mysteriet av Siobhan Dowd (recex)

Boot Camp
En bok ur egen hylla och tom en hyllvärmare!

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 4
Svenska/engelska: 3 / 1
Pappersbok /e-bok: 3 / 1
Barn- och ungdomsböcker: 1

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 4
Kvinnor/män: 3 /1
Levande/döda: 3 / 1
Antal författare jag läste för första gången: 3

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

  • Afrika: 0
  • Asien: 0
  • Europa: 2
  • Nordamerika: 2
  • Sydamerika: 0
  • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

  • Sverige: 1
  • Storbritannien: 1
  • USA: 2

Kommentera

