Kulturkollos veckoutmaning

Åh en enkät i Kulturkollos veckoutmaning! Passar perfekt just nu! Temat är ”lånat, bytt och fått”.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?
Faktiskt bara en – helt i linje med årets ”nästan bara läsa bokhylleböcker”-tema. Den är till bokcirkeln och alltså godkänd. Plus två böcker till ena sonen men de gills ju inte.

Vilken var den senaste boken du fick?
Hm… det var nog Jonathan Franzėns Frihet och Jenny Milewskis Yuko vilka jag fick när jag fyllde år i november.

Vilken var den senaste boken du gav bort?
Äsch, jag minns inte vad de hette. Det var till en kompis som fått barn. Jag brukar alltid ge Knacka på av Anna-Clara Tidholm till alla nykläckta bebisar i min närhet men den var slut så det blev nån sån där känna-bok till bebisen. Med ludna/klibbiga/lena (osv.) detaljer. Storebror fick en bok på rim där man skulle leta efter nåt på varje sida. Interaktiva pappersböcker helt enkelt!

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?
Vi hade bokbyte på bokcirkelns julträff. Jag gav Sara Lövestams Sanning med modifikation (ville ge Tillbaka till henne men den var slut – alla böcker jag vill ge verkar vara slut). Själv fick jag Eleanor & Park av Rainbow Rowell.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?
Jag läste precis ut Väggen innan middagen idag men tänkte läsa efterordet nu när jag lägger mig. Detta är biblioteksboken som vidtalas i första frågan!

Kommentera

