Mårbacka made me do it

Inte för att ni vet det (eftersom jag bloggar ganska… ofrekvent) men jag har faktiskt hållit mitt löfte om att bara läsa böcker ur min bokhylla + de undantag som jag listat här. Jag har tom tagit GoT-undantaget på största allvar och läst 3000 sidor (del 3-5) sedan Världsbokdagen (och nu längtar jag så jag dööör efter att han ska skriva klart del 6 & 7).

Men så beslöt världens bästa bokklubb (Stäppvargarna BK) för en tid sedan att vi skulle besöka Mårbacka. Detta gjorde vi därför i helgen och det var fantastiskt!

image

Vi fick en jättebra visning av huset (Selma är tom ännu coolare än vad jag visste!) och strosade runt på ägorna och kollade in påfåglar (Farao & Sara; det har alltid varit två och de har alltid hetat Farao & Sara), utställningar, trädgården och… handelsaffären. Där inne bröt jag mot mitt eget köpförbud när jag föll för det finaste lilla seriealbum om Selma som barn. Titta själva vad fint det är!

image

4 responses to “Mårbacka made me do it

  1. Härligt!

    Har varit vid Mårbacka vid några tillfällen och låtit mig inspireras. Om du är i Falun vill jag även rekommendera Dalarnas museum som har en permanent utställning om Selmas liv i Falun (mer omfattande än man anar). En väldigt intressant författare och kvinna.

  2. Vad roligt att du varit på Mårbacka! Det är en så fin och inspirerande plats. Självklart skulle du ha dispens och köpa seriealbumet. Två av mina barn har lånat det från biblioteket flera gånger.

Kommentera

