Wishlist Wednesday – Förvandlerskan

Wishlist WednesdayWishlist Wednesday handlar om att vi ska dela med oss av böcker vi gärna vill lägga vantarna på! Jag tyckte att det kunde vara en bra grej för mig att hoppa på i år då jag i princip inte får läsa andra böcker än de i min hylla.

Nu ska jag svära i kyrkan men när jag satte mig för att fundera på vilken bok jag är ruskigt sugen på just nu så blev det tvärstopp. Jag fick plöja igenom både min gamla ”vill läsa-lista”, Adlibris hemsida och mina egna gamla inlägg om (då) kommande böcker innan jag hittade en jag var sugen på. Och vet ni vad? Massor av de böcker jag tidigare noterat att jag var nyfiken på kände jag nu antingen likgiltighet inför alternativt så hade det kommit en rad negativa recensioner som dämpade mitt sug.

Kvar efter denna supergallring blev… Förvandlerskan av Charlotta Larsson, en debut som släpptes för ca ett år sedan. Den korta säljpitchen lyder: ”en suggestiv och atmosfärisk roman om livslögner, saknad och en gåtfull Kvinnoby”.

forvandlerskan

Jag vet inte om detta betyder att jag håller på att tappa bokintresset eller att jag helt enkelt har så många intressanta böcker hemma redan eller att jag liksom ställt in mig på att jag ändå (nästan) bara ska läsa mina bokhylleböcker i år så att jag har slutat leta efter nya. Just nu är jag jättepepp på bokhylleboken pinfärska rec.exet Magisterium – Kopparhandsken som ligger här bredvid. Eventuellt ska jag se till att läsa ut Wuthering Heighths först och belöna mig med Kopparhandsken, eller så gör jag tvärtom…

 

Kommentera

