Hett i hyllan: 2666

hettihyllanBokdivisionen hakar på Monikas inläggsserie Hett i hyllan där man bekänner sina heta synder i form av hyllvärmare!

Jag kom av mig under hösten med detta eminenta projekt men ett år som detta när jag nästintill bara får läsa mina hyllvärmare, och andra bokhylleböcker, så passar det utmärkt att gå igenom dem. Och förresten så slog jag ju (så klart tack vare Hett i hyllan) slag i saken och läste min allra äldsta hyllvärmare, Alice i underlandet, här i höstas! Yay!

Denna vecka påminner jag mig själv om 2666 av Roberto Bolaño. Jag fick den av sambon i december 2011 för att framförallt Karin på numera nedlagda En bokcirkel för alla hade tokhyllat den (och jag brukade gilla hennes tips) men också många andra. Det är en riktig tegelsten och jag har påbörjat den en gång men den får liksom finna sig i att höra hemma i kategorin ”tegelstenar som jag kommer att läsa på lovet.” Den tegelstensläsningen har inte riktigt påbörjats ännu men ok, jag har bara haft två lov hittills. Och ett par semestrar innan dess men, men…

2666

 

 

 

2 responses to “Hett i hyllan: 2666

  1. Har kikat på den här boken vid ett flertal tillfällen, jag är ju svag för tegelstenar, men än så länge har jag inte varit tillräckligt lockad för att köpa den🙂

Kommentera

