Gott slut allesammans!

Vi är inga nyårsfirare av kaliber utan brukar firar hemma med lite god mat och aktiviteter som pyssla/måla/läsa/spela TV-spel eller vad var man och kvinna nu känner för att göra. Det kanske låter trist och osocialt i andras öron men för oss passar det perfekt! Jag brukar sitta med min bloggstatistik och tänkte att jag skulle hålla den traditionen levande och göra en djupdykning ner bland årets böcker.

För den delen är jag klar med det första födelsedagskort jag skapat i och med att jag inledde en ny karriär som kortmakerska. Jag ska ta ett kort på det så kan ni få se. Hon som ska få det fyller sex år och läser garanterat inte bloggen…🙂 Jag har också yogat hela tre dagar på raken. Yay! Jag googlade runt bland videos på youtube och fastnade för en amerikansk tjej som heter Adriene vars nybörjarprogram jag kört. Imorgon startar hon något som heter Yoga camp vilket är en av januaris alla 30-dagars-utmaningar. Jag hakar på den om jag kan men annars kör jag mina nybörjargrejer.

Idag var jag också ute på en första löprunda sedan väldigt länge. Jag fick en provvecka på SATS av min sambo och var där och körde några pass, gymmade lite och småsprang på löpbandet. Men idag var första ”riktiga” turen som i och för sig var väldigt kort men ändock genomfördes och det är ju det som räknas. Det är klyschigt så här i nyårstider att tänka på hälsan men min har blivit lite eftersatt i samband med nya jobbet och nu är jag redo och pepp att ta tag i den och ämnar att springa och styrketräna en del framöver. Eftersom jag tjuvstartade redan den 25:e blir det väl i alla fall liiite mindre klyschigt?

Det kanske blir så här på bloggen framöver? Prat om träning och pyssel blandat med böcker? Vi får väl se. Jag tackar för de pepp som kommit in och tänker i alla fall fortsätta med bloggen!

Ha nu en riktigt fin kväll och tänk på djuren och strunta i fyrverkerierna!

Kommentera

