Bloggfödelsedag och tävling!

ballongerHurra för Bokdivisionen som fyller fyra år idag och hurra för att jag för första gången på tre år  inte missar bloggens födelsedag! Även om jag erkänner att jag som vanligt blev överrumplad när jag upptäckte att det var idag…

Jag erkänner också att jag försummar bloggen en hel del nuförtiden men mina intressen är många och de går i vågor. Just nu virkar jag på en julduk vars mönster jag köpte för 25 (!) år sedan. Ibland måste mina intressen uppenbarligen mogna lite. När det gäller läsningen så läser jag mitt livs första (tror jag) Agatha Christie, Poirots jul, då vi skulle läsa något juligt till bokcirkelns nästa träff. Igår bakade jag också mitt livs första lussebullar fyllda med mandelmassa. De blev försvinnande goda.

Förra året kunde jag fortfarande skulla mitt klena födelsedagsfirande på att jag fortfarande student men nu sitter jag ju här med examen i min hand och ett stundande läxfritt jullov så nog är det väl dags för bloggens första hejdundrande tävling? Och med det syftar jag som vanligt på I Elinas hyllas paket som jag vann för några år sedan och som jag aldrig kommer att glömma.🙂 Tävlat ut bokvinster har jag gjort förr men den här gången blir det ett lite mer spännande paket åt vinnaren.

Så, hur tävlar du då? Jo, först och främst får du gärna gilla mig på bloggen (om du inte redan gör det) samt skriva om tävlingen på din egen blogg. Dessa två handlingar genererar varsin lott. Den sista lotten får du genom att helt enkelt svara på frågan:

Jag har ett par favoritförfattare jag gärna vill läsa allt av. Kan du nämna någon av dem?

För den som inte känner mig så bra har jag lagt in en, hrm, ”ledtråd” (pretty obvious) på sidan Favoriter om vilka författare som hamnar på min auto buy-lista.🙂

Jag vill också veta vilken bok du önskar dig om du vinner tävlingen?

Lämna ditt svar i kommentarerna eller i ett eget blogginlägg (men glöm inte berätta för mig att du skrivit det). Vinnaren dras på söndag den 13/12 kl 21. Lycka till!

11 responses to “Bloggfödelsedag och tävling!

  1. Pingback: Komsi komsi och tävla! | Bokdivisionen

  2. Pingback: Dagens andra tävlingstips | Lottens Bokblogg

  3. Jag har skrivit här:
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2015/12/09/dagens-andra-tavlingstips/

    Sen var det det där andra då…
    Bland dina favoritförfattare finns om jag förstått det rätt Sara Lövestam. Jag har bara precis börjat upptäcka henne…

    Om jag vinner så önskar jag mig Dear Daughter av Elizabeth Little. Lite av en chansning, men det finns något där i beskrivningen som lockar mig…

  4. Barnboksbloggen

    Eftersom jag älskade När hundarna kommer så önskar jag mig Pojkarna av Jessica Schiefauer.

    Haruki Murakami verkar vara en stor favorit hos dig. Jag har inte läst något av honom än, men han finns med på min att-läsa-lista. Bra tips förresten med sidan Favoriter, det var ett bra sätt för nya läsare att upptäcka om man har samma boksmak.

    Jag har tipsat om din tävling här: http://www.barnboksbloggen.se/?p=9059

  5. Pingback: Vill du vinna ett bokpaket? | Bokdivisionen

  6. Hej i sista timmarna! jag har tipsat här http://violensboksida.bloggplatsen.se/2015/12/12/11232451-skynda-skynda-till-bokdivisionen/
    Jag skulle vilja vinna Lila av Marilynne Robinson…Så omskriven att jag blir förundrad….
    Och bland dina favoriter väljer jag ◾Jón Kalman Stefánsson, han är en av mina favoriter också nämligen!
    Jag gillar dig på FB men eftersom jag är anonym av mig så blir det ingen poäng för mig där!
    God Jul!

  7. Har ingen blogg att dela din tävling på så får nöja mig med att skriva här. Bland dina favoriter hittar jag Sara Lövestam och Simon Ahrnstedt som också tillhör mina favoriter. En bok jag gärna skulle vilja ha är När hundarna kommer av Jessica Schiefauer!

  8. Grattis på fyraårsdagen! Om jag som inte bor i Sverige får vara med så är jag gärna det. Jag har tipsat på bloggen här: http://boktok73.blogspot.fi/2015/12/fodelsedagsutlottning-hos-bokdivisionen.html
    Bland dina måste-författare hittar jag Sara Lövestam och Simona Ahrnstedt. På fb har jag gillat dig, men vet inte hur jag ska gilla dig på bloggen. Jag gillar ju att läsa dina inlägg, kanske det duger🙂

  9. Grattis till blogg-jubileet! Jag ser att du gillar bl.a. Chimamanda Ngozi Adichie. Själv skulle jag gärna läsa Elly Griffiths senaste, Smoke and mirrors. Trevlig lucia!

  10. Tar chansen att skaffa mig en lott hos dig i sista minuten! En av dina favoriter är väl Simona Ahrnstedt? Om jag skulle vinna önskar jag mig Fotografier av Carina Bergfeldt. Läste hennes Sju dagar kvar att leva tidigare i år och tyckte den var så bra!

Kommentera

