Kalendrar att följa under december!

Jag har haft både läs- och blogguppehåll under november. Det bara blev så. Jag läste hur mycket som helst under oktober och sedan kom en månad när jag googlat väldigt mycket på pyssel, handlat mycket pyssel och pysslat, well, ganska lite.🙂 Jag har hittat ett mobilspel, Zen Koi, som jag gillade (jag tycker alla spel är trista men det var supergulliga fiskar och man kan samla på dem!) men efter någon veckas spelande så har entusiasmen lagt sig. Idag har vi ägnat en halv dag åt att leta efter julgardinerna vilket slutade med att vi åkte och köpte nya. Det kan ju vara trevligt att förnya sig men vi köpte nya förra året… så i år blev det ett exakt likadan eftersom vi fortfarande gillar dem!

Så är jag nu redo för en läsande december? Jag hoppas det! Jag ska eg ha läst klart Araben tills torsdagens bokcirkel men det blir nog dessvärre lite svårt. Jag hoppas också på att pyssla lite. Jag har en fantasi om att knåpa ihop några julkort som jag börjat på (jag skickar aldrig julkort men fick för mig att jag skulle börja färglägga stämpelmotiv) och jag har faktiskt gjort ett par sidor i min Art Journal.

Vad gäller bokbloggandet så för vi se hur det går men jag har åtminstone tagit på mig att vara med i julkalenderstafetten som Sofies bokblogg anordnar, det blir andra året för mig, där jag kommer att dela med mig av en av årets bästa läsupplevelser! Stafetten drog igång idag (gå in och kolla! – klicka på bilden nedan) och mitt bidrag kommer att dyka upp den 9 december!

29-24

Bokdivisionen har ju haft en egen julkalender under de senaste två åren men jag tror inte det blir någon i år. Har man ingen idé så får det vara liksom. Dessutom finns det massor av trevliga utmaningar/kalendrar att haka på. Varför inte Bokhoras julutmaning eller Boken är tankens barns roliga julkalendertävling! Klicka på bilden här nedan så kommer du direkt till tävlingen där du kan anmäla dig själv!Julkalender 2015

Kommentera

