Läslovet i backspegeln och läsplanering november

Så är då mitt första höst/läslov till ända och jag är nöjd med resultatet. Under veckan har jag påbörjat och avslutat:

  • När hundarna kommer av Jessica Schiefauer
  • Färjan av Mats Strandberg
  • Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist

Alla tre var dessutom mycket bra böcker! Jag har också hunnit med social samvaro med både familj, släkt och vänner, besökt Fjärilshuset (som jag var mer imponerad av sist jag var där, för 10 år sen), friserat håret, varit till kyrkogården, inkasserat presenter och sist men inte minst så har jag äntligen påbörjat en ny sida i min art journal! Det var 10 månader sen sist och det var jättekul att köra igen och jag har några olika idéer jag är sugen på.

November är här och många tycker att det är en trist månad men inte jag. Delvis för att jag fyller år såklart men också för att jag är en stugsittare som lätt roar mig inomhus. Vad gäller läsning så ska jag imorgon ta med mig Allt jag inte minns på bussen och efter den blir det nog Yuko och så Renhet. Den sistnämnda är dock lite stor att släpa med till jobbet men jag har några barn- och ungdomsrecex som jag kan klämma in också så det löser sig nog. I veckan som kommer ska också bokcirkeln träffas och då får jag veta vilken nästa bok blir. Sen är det ju dags för mig att klura ut januaris bok men jag har några idéer i alla fall så får jag se vad det blir. November kommer ju också innebära mitt livs första filmfestival men jag har fortfarande inte exakt bestämt vad jag vill se utöver Suffragette. Det är dock vansinnigt många filmer som låter intressanta. Så välkommen november!

Kommentera

