Bokdivisionen goes filmfestival

Jag är inte direkt en filmtittare. Jag går på bio typ 2 gånger per år och oftast då på en film med barnen, företrädelsevis animerat eller något Marvel-aktigt. När jag är sjuk tittar jag ibland på en film hemma (helst ett drama) och just igår såg jag faktiskt om Tim Burtons Alice i Underlandet eftersom jag ju avslutat både Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet alldeles nyligen. Idag snubblade jag över reklam från Stockholms filmfestival och fick absolut för mig att jag MÅSTE gå och se Suffragetterna där. Först tänkte jag köpa en engångsbiljett men sen tänkte jag att det kanske fanns nåt mer jag ville se och köpte ett medlemsskort.

Nu har jag ägnat 1-2 timmar åt att lusläsa hela programmet, hittat 12 filmer jag gärna ville se, bantat ner dem till sju på lämpliga visningar och så måste jag nog sålla lite till. Den enda film jag spikat och köpt biljett till är just Suffragetterna och fler kommer det att bli fast kanske inte så många som sju.

Kommentera

