Hett i hyllan: Syster

hettihyllanBokdivisionen hakar på Monikas inläggsserie Hett i hyllan där man bekänner sina heta synder i form av hyllvärmare!

Syster av Bengt Ohlsson köptes på bokrean i februari 2011 för att omslaget var så stilrent och tilltalade mig. Efter dess har jag någon gång läst Bengt Ohlssons namn här och var i något blogginlägg och oftast har det nog rört Gregorius. Jag har inte direkt känt mig pepp på att läsa honom utan tänker till och med att jag nog inte alls kommer att gilla hans böcker. Vad säger ni? Ska jag läsa denna hyllvärmare?

syster

 

Hm, när jag hämtade omslagsbilden hos förlaget så upptäckte jag att jag aldrig ens läst baksidestexten. (Jag sa ju att jag köpte den pga omslaget!) Nu gjorde jag det och den lät ju ändå rätt intressant. Tack Monika för att du hjälper mig att fräscha upp mina kunskaper om mina hyllvärmare!🙂

8 responses to “Hett i hyllan: Syster

  1. Har läst men kommer inte ens ihåg vad den handlar om. Inget bestående intryck, således.

  2. Bengt Ohlsson har jag funderat på att läsa något av.

    Visst är det bra att gå igenom de där böckerna som bara samlar damm. Ofta döljer det sig en del guldkorn där🙂

    • Jo, jag vet ju att jag har det men jag är ändå rätt impulsstyrd när det kommer till val av bok och läser många bibblaböcker eller nyinköpta pockets så att de dammiga i hyllan förblir dammiga.

  3. Ja omslaget är ju jättefint. Har däremot inte hört talas om boken tidigare.

  4. Jag har läst Swing av honom. Helt ok, men inte speciellt minnesvärd…

Kommentera

