Skräcksug och vackra små ting

Det är sällan jag blir så där vansinnigt sugen på en bok att jag bara vill ha den no matter what. Nu känner jag nästan så gällande Mats Strandbergs Färjan. Jag vet inte riktigt varför men det känns som att den liksom skulle passa in så bra i mitt liv just nu. Inte för att jag brukar åka färja, det har jag nog gjort typ två gånger i livet (förutom Gotlandsfärjan) men det kanske mer är hösten som ger mig skräckcravings. Apropå det så jag är också grymt sugen på Jennys Milewskis Yuko, jag gillade verkligen hennes Skalpelldansen och har längtat efter att få läsa en ny bok av henne. Och kolla bara så snygg den är!

färjanyuko

Senast jag blev som besatt av ett sug gällde den Ekorrens ekologiska choklad. Jag höll mig första gången jag såg den, men trillade dit redan andra gången. Pappret är så sagolikt vackert, både på utsidan och insidan!

ekorrens choklad

Det var den blåa jag köpte, med mandlar och havssalt. *dräggel* Chokladen gick snabbt åt och nu ligger pappret i pysselhögen i väntan på ett pysselsug. Sist jag hade det så var jag bara tvungen att köpa några av dessa godbitar:

dylusion_ink_sprays_450

De har dock inte blivit använda ännu för i mitt liv gäller ofta:
köpa pysselmaterial-sug > pysselsug

Kommentera

