Hett i hyllan: 2 x Anna Gavalda

hettihyllanBokdivisionen hakar på Monikas inläggsserie Hett i hyllan där man bekänner sina heta synder i form av hyllvärmare! (fast jag glömde det visst förra torsdagen)

Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda köpte jag på bokrean i februari 2011
för att baksidestexten intresserade mig och jag påbörjade den en gång men gillade inte språket. Två månader senare fick jag Tillsammans är man mindre ensam av en vän som gillade den och tyckte att jag skulle ha den men mitt Gavalda-sug har ännu inte infunnit sig. Just nu riskerar nog till och med dessa böcker att ryka i nästa rensning, om inte någon övertalar mig annorstädes…

tillsammans-ar-man-mindre-ensamlyckan-ar-en-sallsam-fagel

 

 

3 responses to “Hett i hyllan: 2 x Anna Gavalda

  1. Svårt, svårt, svårt. Blev inte alls så förtjust i ”Tillsammans är man mindre ensam” däremot stormförtjust i ”Lyckan är en sällsam fågel”. Läste även ”En dag till skänks” som jag inte heller tyckte om. Men det finns något där, kanske språket, kanske tempo, något som ger en viss attraktion.

    Men, jag vill minnas att det var hyfsad snabb läsning, men kanske att jag tar fel.

  2. Jag har inte läst något av Gavalda och jag vet inte om jag egentligen är speciellt sugen på det. Jag har hört väldigt delade meningar om hennes böcker och det känns lite som att det finns för mycket av sådant jag inte gillar i dem. I alla fall kändes det så när jag läste recensionerna. Kommer inte alls ihåg vad det var nu🙂

Kommentera

