Sommarlov med Kulturkollo: snabb resumé

Jag inledde så bra med att haka på Kulturkollos allas sommarord men sen kom det av sig. Senaste ordet var #chicklit så jag tänkte dra en snabb resumé vad som hänt sedan dess:

Jag har tillbringat det flesta #sommarkvällarna inomhus och inte läst en enda #novell. Däremot har jag, hör och häpna, läst en deckare fylld av #spänning och gillat den! Vi har varit på vår årliga #vandring i Tyrestas brandområde och där träffade jag den här sötnosen: CIMG3159

#semesterkänslan har väl inte riktigt infunnit sig denna sommar och bada i #vatten som i sjö/hav har jag endast gjort två gånger. Min #fantasi har dock fungerat utmärkt och jag har inte haft tråkigt en enda liten sekund. Många #intryck har jag samlat på för att förbereda mig för höstens alla projekt.

Vi tog en sväng till Gotland där mina barn och deras lillkusin lekte i fin #gemenskap. Det var väldigt #grönt på ön men ingen  vidare #värme. En #utekväll tillbringade vi i Visby där vi gick på spökvandring och lärde oss om stadens historia. #sommarregnet var ganska futtigt under vår vistelse och alla #smultronställen var nästintill länsade.

Det var med stor #glädje jag kom hem till mannen min igen och jag har nu påbörjat alla tusen städprojekt och jobbat långt in på kvällarna och därför har jag varit väldigt #trött och det har inte kommit ett enda litet #ljud från bloggen här. Men även ur det döda börjar det så småningom spira igen…

CIMG3156

 

 

Kommentera

