Sommarlov med Kulturkollo: #läserjustnu

Fram till kl 19 idag så slukade jag En enda natt av Simona Ahrnstedt. När jag läst ut De skandalösa för några år sedan så kände jag mig mätt på romance och därför hoppade jag aldrig på En enda natt när den kom. Sen föll det sig så att en tjej i bokcirkeln hemskt gärna ville gå till Hallwylska vid nästa träff. Detta krävde en bok som handlade om sent 1800-tal varpå jag föreslog Överenskommelser. Förslaget bifölls och jag läste om den i helgen vilket gjorde att jag faktiskt kom in i ett litet romance-mood. Eller rättare sagt Simona-mood för jag är inte nyfiken på någon annan romance utan jag är liksom all-in-Simona, hon är ju bara så cool och skriver riktigt bra och jag är övertygad om att hennes böcker räcker för mig. Bevisligen så duger de ju till att läsa om också så varför blanda in fler författare?

Så, ska jag vara riktigt ärlig så läser jag faktiskt inget alls just precis NU. Förmodligen blir nästa bok en barnbok (ett recex). För det var ju recex jag skulle läsa egentligen i början på juli hade jag bestämt. Det kom bara lite romance emellan.

Kommentera

