Sommarlov med Kulturkollo: #upptäckarlust

Fysiskt är jag kanske inte den som MÅSTE gå på upptäcktsfärd hela tiden. Det kan ha att göra med att jag är lite lat helt enkelt. Som tur är finns det andra i huset som släpar med mig på saker så att jag faktiskt får upptäcka lite för när jag väl gör det så tycker jag ju att det är kul. Om jag själv ska planera något upptäckande så rör det sig mer om nya kulturella, litterära eller kreativa saker där jag gillar att snoka runt. Just nu är jag halvt inne i hösten vad gäller det kulturella och funderar på vilken föreställning på Operan som ska bli min återvändarpremiär. Ska det bli opera eller balett och hur dåligt ser man egentligen på de billigare platserna? Men först ska jag njuta av min semester som börjar imorgon eftermiddag och förhoppningsvis ska jag upptäcka något nytt kajakstråk eller en bortglömd pärla i Stockholm under den!

Kommentera

