Sommarlov med Kulturkollo: #strandbryn

sem 2Det var i detta strandbryn jag tog årets iskalla premiärdopp. Jag gissar på att vattnet höll 12-13 grader den dagen och det var så kallt att jag höll på att börja grina (vilket mina betydligt tuffare barn tyckte var jättekul).

Läsning på stranden är inget jag ägnar mig åt av två enkla anledningar. Dels är jag ingen soldyrkare pga mitt rödlätta hår och tycker bara att det är jobbigt att vistas länge på stranden. Dels, och det viktigaste skälet, är att jag i 99 fall av 100 bara åker till stranden om jag har mina barn med mig. Om vi inte badar tillsammans så sitter jag och stirrar på dem och jag skulle aldrig våga lägga ögonen på en boksida.

2 responses to “Sommarlov med Kulturkollo: #strandbryn

  1. Oj, det var verkligen modigt – jag fryser av bara tanken…

Kommentera

