Sommarlov med Kulturkollo: #läserjustnu

Läser just nu? Mja, allt eller inget tror jag. På landet kom jag igång med Grunderna i läs- och skrivinlärning men väl hemma igen har den fått vila.  Jag läste ut Den perfekte vännen av Jonas Karlsson idag men den hade jag hållit på med bra länge. Jag försöker också att läsa sommarföljetongen Jag är en tjuv i DN av samme Karlsson varje dag. Stilen på den påminner väldigt mycket om God jul som jag ju lyssnade på i höstas eller när det nu var. Jag har så många böcker att välja på här hemma, både måsteböcker och andra men samtidigt har jag 400 andra projekt som staplats på hög under mina fyra studieår så jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Igår rensade jag och äldste sonen åtminstone rejält i hans rum så nu är det lite mer anpassat för en blivande högstadieunge. Så egentligen har jag väl bara 399 projekt kvar men å andra sidan växte projekt 256 ”gå igenom alla högar å kassar” ganska rejält då vi lyfte ut tre blå IKEA-påsar ur hans rum och nu måste jag ta ställning till vad som ska göras med innehållet. 

Kommentera

