Nära Nobelpristillkännagivande

Ikväll befann jag mig i Börssalen, precis där man får veta vem som får Nobelpriset. Jag stirrade stint på dörrarna och väntade förväntansfullt…

  
Nu var det ju inte riktigt dags för det än så istället lyssnade jag till en föreläsning av Simon Singh med anledning av hans senaste bok Räkna med Simpsons! Har jag läst den? Nä, men någon annan här hemma har typ läst alla andra av hans böcker och när jag fick nys om denna föreläsning så blev denna någon superglad och jag hängde på. Singh ägnar sig åt att förmedla vetenskap på ett relativt lättillgängligt men ändå inte helt simpelt sätt. Han var väldigt underhållande och jag blev definivt nyfiken på hans böcker. Först måste jag dock ha lite sommarlov och bara läsa enkla böcker ett tag.
 

Kommentera

