Månadssummering Januari 2015

Årets första månad har gått. Julgranen åkte ut rätt fort men adventsstjärnorna sitter ännu kvar. Jag brukade irritera mig på folk som hade dem uppe så här länge men varken jag eller någon annan i detta hushåll har prioriterat nedplockning av dem hittills utan har haft annat att stå i. När det gäller mitt examensarbete har jag knåpat ihop en projektplan som jag avvaktar bedömning på och jag har lånat hem ett par kilo böcker.

Läsandet brukar gå ganska bra för mig i januari men en ny trend är att jag inte riktigt bloggar om så många av böckerna. Varje gång jag sätter mig vid datorn nu så är det en kamp mellan om jag ska blogga eller plugga och oftast vinner dumsurfandet. Är det något jag borde dra ner på så är det nog det. Månadens böcker bestod mest av låneböcker och nyinkommet och allihop utom Torsdagsänkorna var riktigt bra eller åtminstone precis vad jag behövde läsa just då. Riktigt bra känns det att jag satte sydamerika på min egen läskarta och riktigt förvånad blev jag över att jag tyckte så pass bra om Modiano.

Lästa böcker januari 2015:

  • Lilla smycket av Patrick Modiano
  • Hundra procent fett av Liv Strömquist
  • Järnprovet av Holly Black & Cassandra Clare
  • Kanske ihop av Johanna Lindbäck
  • Du och jag och vi av Pia Hagmar
  • Lite ihop av Johanna Lindbäck
  • Torsdagsänkorna av Claudia Piñeiro

Feministiska femman
Lila hibiskus är faktiskt påbörjad så jag är åtminstone på väg.

Hyllvärmare
Hundra procent fett var en sådan så året startar starkt!

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 7
Svenska/engelska: 7 / 0
Pappersbok /e-bok: 5 / 2
Barn- och ungdomsböcker: 3
Seriealbum: 1

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 7
Kvinnor/män: 6 / 1
Levande/döda: 7 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 6

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

  • Afrika: 0
  • Asien: 0
  • Europa: 5
  • Nordamerika: 1
  • Sydamerika: 1
  • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

  • Argentina: 1
  • Frankrike: 1
  • Sverige: 4
  • USA: 1
Kommentera

