Projekt Hyllvärmare 2015

Jag tror att mitt resultat för lästa hyllvärmare 2014 landade på ca 2 st av 41. Jag fortsätter med samma definition som tidigare vilket innebär att böcker som har hamnat i min ägo 2013 eller tidigare i år räknas som hyllvärmare. Årets totalantal uppgår då till 59 st i hyllan/på plattan. Jag har inga uppsatta mål med den här läsningen men jag kommer att checka av varje månad huruvida jag fått läst några hyllvärmare eller inte.

Positivt är att jag faktiskt inte samlade på mig fler än en handfull böcker under 2014 så hyllvärmarsumman kommer inte att stiga drastiskt under nästa år. Det betyder också att det stämmer med vad jag brukar säga; jag har faktiskt blivit ganska bra på att inte köpa böcker i onödan. Nu inledde jag ju detta år med att köpa på mig lite men så kan det bli ibland.

5 responses to “Projekt Hyllvärmare 2015

  1. Modigt och ambitiöst att ha mål för dessa hyllvärmare. Mina ligger i högar, oräknade. Skulle aldrig våga räkna dem.

    • Nu ska jag inte märka ord men jag har ju inga mål med dem, mer än att försöka komma ihåg att läsa dem. Men tack ändå! 🙂 Jämfört med många andra har jag ändå ganska få olästa böcker i hyllan har jag förstått!

      • Ber om ursäkt, jag är försöker själv vara noga med ord, och borde inte slarva i denna typ av kommentarer.

        På något sätt tycker jag att det är fint med läsambitioner och att vi har många böcker att se fram emot. Jag älskar att omge mig med böcker – det finns alltid mycket att välja på när jag tar tvingas separera från en bok och det är dags att möta en ny.

      • Inte ska du be om ursäkt för det. Inte lusläser man väl vartenda ord på alla bloggar man läser heller! Konstigt ändå att man så ofta hittar en ny bok som får gå före i kön. 🙂

      • En anledning till att jag har många böcker är att jag beställer på nätet direkt när jag får ett bra tips. Jag vill inte missa boken, eller glömma bort den, men den har egentligen ingen given plats i läsordning.
        Nåväl, det är ett riktigt angenämt problem att välja bland bra böcker.

Kommentera

