Läsplanering januari 2015

Äntligen dags att fundera över årets första läsplanering! Eftersom att jag minimerat antalet utmaningar kommer jag i år att vara väldigt fri i mitt läsande. Detta hindrar dock ändå inte att jag själv funderar lite på vilka böcker jag kan tänkas vara sugen på de närmaste veckorna.

Klart är i alla fall att jag ska läsa färdigt Torsdagsänkorna och att jag kommer att läsa månadens bokcirkelbok Lilla smycket. Annars är jag sugen på Lila hibiskus och så något av mina serielbum. Utöver det har jag haft lite funderingar på att läsa Bilbo, eller Hobbiten kanske den heter numera. Jag började på den för kanske 15 år sedan men jag tror aldrig jag läste ut den. Några år efter det läste jag Sagan om ringen-trilogin och älskade den men av någon anledning läste jag aldrig Bilbo då heller. Hur som helst så känner jag nu när jag tittar på filmerna att jag inte fullt ut hänger med i svängarna bland alla dvärgar utan jag vill ha storyn lite klarare för mig helt enkelt. Mest av allt vill jag dock att januari ska bjuda på snö och frusna isar!

Kommentera

