Månadssummering December 2014

Innan jag kan presentera 2014 års statistik behöver såklart årets sista månad redas ut. Det blev inte så jättemycket läst under december och jag funderar på om jag inte missat någon bok men det har jag nog inte. En bok lästes ut den 1 december och de andra två läste jag merparten av under mellandagarna efter att ha snuttläst dem under månaden. December var hektisk. Jag pluggade, var sjuk, var på möten, julfest, julbord, basketturnering och också en föreläsning om bilderboksanalys med Ulla Rhedin på Konstfack. Jag pysslade julklappsetiketter, gjorde wasabisill, fikonbollar och grönkålspiroger. Månaden avslutades med att jag gjorde slag i saken och faktiskt målade två sidor i min Art Journal. Ett litet steg för mänskligheten men ofantligt stort för mig!

Lästa böcker december 2014:

  • Det eviga folket är inte rädda av Shani Boianjiu
  • Älskarinnorna av Elfriede Jelinek
  • Jag är din flickvän nu av Nina Hemmingsson

Hur gick det då med mina läsutmaningar?

Feministiska femman
Yes! Bok fyra av fem läst och det blev slutresultatet.

Läs minst en bok från varje världsdel
Asien gled in precis strax under stängningsjalusin.

Läsa böcker från fler än 12 länder
Österrike och Israel gjorde att årets slutresultat blev 12 länder igen. Punkt.

Projekt Hyllvärmare
Vad för nåt sa du?

Kaosutmaningen 2.0
Jodå, jag kunde skriva in några böcker här även om den redan var avklarad.

Månadens statistik:

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 3
Svenska/engelska: 3 / 0
Pappersbok /e-bok: 2 / 1
Serielbum: 1

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 3
Kvinnor/män: 3 / 0
Levande/döda: 3 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 3

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

      • Afrika: 0
      • Asien: 1
      • Europa: 2
      • Nordamerika: 0
      • Sydamerika: 0
      • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

    • Israel: 1
    • Sverige: 1
    • Österrike: 1
Kommentera

