Inte alls same procedure as last year

Så här års brukar jag frossa i inlägg där jag redovisar allt vad jag gjort och tänkt göra och önskar att göra nästa år. Listor, statistik och flödiga inlägg brukar det vara. Men nu, nu sitter jag och läser saker som Validating a Number Sense Screening Tool for Use in Kindergarten and First Grade: Prediction of Mathematics Proficiency in Third Grade,  jag försöker hitta en svensk översättning till high-stakes state test och jag bläddrar febrilt mellan google translate och synonymer.se. Och vet ni vad? Det här är bara en liten rapport på 7,5 hp som jag skriver nu. När jag är klar med den (och en lika stor tenta!) ska jag påbörja skrivandet av ett examensarbete på 30 hp. Så våren kommer inte heller bli sig lik.

Jag ska ändå försöka att spotta ur mig några inlägg om hur det varit och hur det ska bli och det kanske blir redan imorgon, eller inte. Jag hittade också en sydamerikansk bok, Torsdagsänkorna, som hade gjort att jag klarat två av mina läsmål för detta år, men jag hinner inte läsa ut den imorgon. Inte i konkurrens med rapportskrivandet.

Dessutom, har jag faktiskt planer på en ny hobby så istället för att blogga när jag sitter och gör-allt-annat-för-att-slippa-plugga har jag googlat och googlat och googlat på den tilltänkta hobbyn. Jag kanske t.o.m. hade hunnit med Torsdagsänkorna om jag inte googlat så mycket. Jag ska shoppa lite till den imorgon men jag vet inte hur mycket jag faktiskt kommer att våga göra och jag kommer nog aldrig visa upp något. Det är nämligen så att jag är urdålig på att rita och måla men jag ska prova på art journaling. Men det är en hemlis.

Kommentera

