Läsplanering december 2014

Dags för årets sista läsplanering! Jag ger ju aldrig upp det här med att ha olika läsutmaningar och läsmål etc vilket gör att jag gissar att det är rätt mycket jag skulle behöva klämma in på listan i december. Vi ska se efter…

Ok, jag behöver läsa:

  1. De två sista böckerna i min feministiska femma
  2. En bok från Asien och en bok från Sydamerika
  3. Tre böcker från länder som inte står på min ”Läsa böcker från fler än 12 länder-lista”

Ha, det var väl inte så farligt! Jag håller faktiskt på med Älskarinnorna just nu vilket både är en bok från punkt 1 och som går att använda i punkt 3. Om jag sedan hittar en bok vardera från Sydamerika & Asien, vilket jag redan har i min hylla, så är jag i hamn! Sen om det verkligen blir det jag vill läsa vet jag såklart inte.

Utöver detta ska jag läsa Det eviga folket är inte rädda och novellen The Gift of the Magi till årets sista bokcirkel.

Annars ska jag göra som vanligt i december och blogga ihjäl mig på allt jag ligger efter med och alla härliga listor man kan göra i slutet av året. För att inte tala om all härlig planering man kan göra inför det nya året. jag älskar den här omstartskänslan som infinner sig på Nyårsdagen, det känns som att vad som helst är möjligt under det nya året. Sen sitter jag här i december och har inte ens bloggat om 10 böcker jag läste i januari. Samtidigt som jag vägrar att göra kortrecensioner eller att låta dem förbli obloggade. För då rasar hela grunden för tanken med min bokblogg och hur skulle det se ut? Förra året hann jag precis i alla fall. I år vet jag inte. Jag ska jobba och vara lite i internetfri zon under några dagar av de dagar i december som jag brukar tokblogga på. Vi får väl se. Jag är i alla fall en sjujäkel på att prokrastinera!

 

Kommentera

