Månadssummering November 2014

Under november blev det mycket fokus på böcker nominerade till Augustpriset. En veckas sjukdom gjorde att jag inte hann med alla jag tänkt mig men istället slog jag mig själv med häpnad och lyssnade på två ljudböcker. Den enkla anledningen var att jag helt enkelt bara orkade ligga i min säng i mörkret men när jag slutade sova 22 timmar om dygnet så blev det lite enahanda att bara ligga och stirra i mörkret. Nu när jag är frisk och kry igen så har det inte blivit några fler ljudböcker men vi får väl se vad framtiden utvisar. Kategorin fackbok var också en nykomling på statistiklistan. Jag läser ju tonvis (nästan i alla fall) med sådana varje månad om didaktik/pedagogik/skolvärlden etc. men jag recenserar dem ju, tack och lov, inte. I övrigt blev det några stycken recensionsexemplar av barn- och ungdomsböcker.

Lästa böcker november 2014:

  • Grimmen av Åsa Larsson & Ingela Korsell
  • Nidstången av Åsa Larsson & Ingela Korsell
  • Mördarens apa av Jakob Wegelius
  • Plundrarna av Anders Rydell
  • God Jul av Jonas Karlsson (ljudbok)
  • Stopptid av Juli Zeh (ljudbok)
  • Kanuld på mammutslätten av Cato Thau-Jensen
  • Ett så starkt ljus av Lyra Ekström Lindbäck

Hur gick det då med mina läsutmaningar?

Feministiska femman
Näpp.

Läs minst en bok från varje världsdel
Näpp. Jag misstänker starkt att jag inte kommer att lyckas.

Läsa böcker från fler än 12 länder
Tillskottet av Tyskland gjorde åtminstone att jag hamnar på 10 länder. Men jag verkar helt enkelt älska svensk litteratur …

Projekt Hyllvärmare
Haha, sju av åtta böcker trillade in i hemmet under november. Den åttonde var för ny för att vara hyllvärmare så näpp igen!

Kaosutmaningen 2.0
Uppdaterar denna en annan dag.

Månadens statistik:

BÖCKER

Totalt antal lästa böcker: 8
Svenska/engelska: 8 / 0
Pappersbok /e-bok / ljudbok: 6 / 0 / 2
Barn- och ungdomsböcker: 4
Fackbok: 1
Novellsamlingar: 0
Noveller: 0

FÖRFATTARE

Totalt antal lästa författare: 8
Kvinnor/män: 4 / 4
Levande/döda: 8 / 0
Antal författare jag läste för första gången: 7

GEOGRAFI

Antal böcker per världsdel:

      • Afrika: 0
      • Asien: 0
      • Europa: 8
      • Nordamerika: 0
      • Sydamerika: 0
      • Oceanien: 0

Antal böcker per land:

    • Sverige: 7
    • Tyskland: 1
Kommentera

