Bokdivisionen tippar dagens trippel

I afton får vi äntligen veta vilka som vinner Augustpriset 2014!

Jag hann endast läsa tre böcker, en i vardera kategorin och Lilla Augustpriset hann jag inte med alls. Så kan det bli ibland men jag vet redan nu att jag kommer att ha mer tid i november 2015, så då kanske. Tippa vinnare kan man hur som helst göra ändå. Förutom i Lilla Augustpriset, jag har inte ens läst om de deltagande texterna så det är liksom sex oskrivna kort för mig. Men, här kommer inte de jag nödvändigtvis hoppas ska vinna utan de jag tror vinner:

Vinnare av Årets skönlitterära bok

Det kan inte bli någon annan än Kristina Sandbergs Liv till varje pris. Som jag längtar efter att få sätta tänderna (ögonen) i denna omtalade trilogi om hemmafrun Maj.

Vinnare av Årets fackbok

Plundrarna av Anders Rydell. Alltså andra världskriget vinner väl alltid? (förutom i kategorin ovan just den här gången…) Det är en spännande bok om ett viktigt och fasansfullt brott.

Vinnare av Årets barn- och ungdomsbok

Mördarens apa av Jakob Wegelius. Då gör han ju typ en Hilary Mantel och vuxna älskar den här boken, så är det bara.

Vem tror Du vinner?

Kommentera

